„Беларускі партызан” аднавіў працу ў даменнай зоне .by



Заблакаваны ў Беларусі рашэннем Міністэрства інфармацыі апазіцыйны сайт belaruspartisan.org аднавіў працу, зарэгістраваўшыся ў даменнай зоне .by.

„Беларускі партызан” вярнуўся. З адкрытым забралам”, — гаворыцца ў рэдакцыйным артыкуле пад загалоўкам „Сіла не ў сіле, сіла — у праўдзе”.

„Мы, вядома, маглі некалькі змяніць назву, маглі выкарыстоўваць іншае, вельмі падобнае даменнае імя. Але мы не хочам гуляць у дурную гульню ва „ўцякай-даганяй”, якую прапануе ўлада, калі без тлумачэння прычын і без усялякага папярэджання блакуе незалежныя інфармацыйныя рэсурсы, — падкрэсліваецца ў матэрыяле. — Блакуюцца акурат пасля таго, як з афіцыйных трыбун было абвешчана, што з гэтага часу Беларусь адкрыта свету, інвестарам і асабліва новым інфармацыйным тэхналогіям. Блакуецца акурат пасля таго, як нам сталі расказваць пра намер рухацца ў бок свабод і павагі чужога меркавання. Блакуецца роўна на наступны дзень пасля таго, як незалежныя эксперты заявілі пра неабходнасць барацьбы з расійскай прапагандай. І „Беларускі партызан” даўно вядзе такую ​​барацьбу”.

„Так — подла, цішком, ананімна — дзейнічаюць шкоднікі, ворагі беларускай дзяржавы, якія потым гучна распавядаюць, як яны пра гэтую дзяржаву клапоцяцца. Але партызаны ў Беларусі былі, ёсць і будуць заўсёды, калі ў гэтай краіне з’яўляецца ўлада, якая дзейнічае насуперак інтарэсам народа. Таму нікому не варта расслабляцца „, — папярэджваюць аўтары артыкула.

Канкрэтныя прычыны блакіроўкі сайта www.belaruspartisan.org невядомыя. „Ніхто не назваў ніякіх канкрэтных артыкулаў, матэрыялаў, ілюстрацый „Беларускага партызана”, у якіх разгалошана тая самая „забароненая інфармацыя”. Уладальнік гэтага даменнага імя Павел Шарамет (загінуў 20 ліпеня 2016 года ў Кіеве ў выніку тэракта. — БелаПАН.) не можа прыйсці ў Мінінфарм і патрабаваць тлумачэнняў, нагадаўшы чыноўнікам сваю любімую фразу-дэвіз: „Сіла не ў сіле, сіла — у праўдзе!” Папярэджваць і тлумачыць нешта „небеларускім” сайтам Міністэрства інфармацыі, як высвятляецца, наогул не абавязана. Яно нават не палічыла патрэбным растлумачыць, чаму не змагло прыняць рашэнне аб блакаванні інфармацыйных рэсурсаў (маюцца на ўвазе сайты „Регнум”, „Лента.ру”, EADaily. — БелаПАН.), аўтараў якіх хутка будуць судзіць па абвінавачванні ў экстрэмізме, затое вырашыла ўхіліць з інфармацыйнага поля прабеларускі „Беларускі партызан”. Затое цяпер будзе абавязана!!!” — падкрэсліваецца ў матэрыяле.

Рэдакцыя адзначае, што „нават у перыяд поўнай блакіроўкі” „штохвілінна (!!!) на сайце было каля 300 чалавек” і ў яе „была вялікая спакуса нічога не мяняць, таму што пра такую ​​колькасць наведвальнікаў толькі мараць многія цалкам адкрытыя дзяржаўныя інфармацыйныя рэсурсы”.

Пра праблемы з доступам да сайта „Беларускі партызан” інтэрнэт-карыстальнікі паведамілі ўвечары 14 снежня. На наступны дзень Мінінфарм заявіў, што „ў рамках ажыццяўлення кантролю за выкананнем заканадаўства аб сродках масавай інфармацыі Міністэрствам інфармацыі Рэспублікі Беларусь на падставе падпункта 1.2 пункта 1 артыкула 51-1 Закона Рэспублікі Беларусь „Аб сродках масавай інфармацыі” прынятае рашэнне аб абмежаванні доступу да інфармацыйнага рэсурсу belaruspartisan.org”. У выніку маніторынгу гэтага рэсурсу выяўленае „сістэматычнае парушэнне заканадаўства аб сродках масавай інфармацыі”. „На ўказаным інфармацыйным рэсурсе, размешчаным за межамі нацыянальнага сегмента сеткі інтэрнэт, рэгулярна размяшчаюцца матэрыялы, у якіх змяшчаецца забароненая інфармацыя”, — паведаміў Мінінфарм.

„Мы нічога не ведаем, таму што ніякіх афіцыйных прэтэнзій не атрымлівалі, не было афіцыйных папярэджанняў — нам нічога не дасылалі”, — паведаміла БелаПАН у той жа дзень кіраўнік праекта „Беларускі партызан” Святлана Калінкіна.

Беларуская асацыяцыя журналістаў заявіла, што блакаванне сайта з’яўляецца парушэннем прынцыпаў свабоды слова.

belapan.by